sâmbătă, 16 decembrie 2023

Turcia-Tara celor doua continente (6)

  Etapa 6
 Manavgat-Akseki-Seydisehir-Konya
Distanta 249 km

      Am plecat spre Konya pe o sosea buna de tot cu doua benzi de circulatie pe sens,iar la traversarea Muntilor Taurus soseaua a urcat cam pe la 1800 m altitudine intr-un peisaj sterp si uscacios.Locul de campare l-am gasit dupa cateva ture de dus-intors,deoarece il vedeam dar nu stiam pe unde se intra.Intr-un tarziu am gasit si intrarea care se facea printr-un parculet.
       Ne-am campat destul de repede si-am plecat in explorarea orasului,care pana in acel moment stiam un singur lucru:Konyaspor,echipa de fotbal in liga turca.




Cu cat vedeam mai multe locuri din Konya cu atat aflam date interesante despre aceste locuri.Este orasul medreselor,hanurilor si a moscheilor si reprezinta un centru important cultural si istoric al Turciei,pe aceste locuri de-a lungul istoriei au trecut hititi,frigieni,lidieni,persani,macedoneni,romani,selgiucizi si otomani.






Moscheea Selimiye


Sadirvanul situat in fata intrarii Mausoleului lui Rumi



Konya se identifica cu dervishii,acestia fiind persoane care urmeaza calea ascetica musulmana sufista,cunoscuta pentru saracia extrema si austeritatea ei.Am vizitat si bazarul turcesc.Haine,bijuterii din aur si argint,tesaturi covoare,masini de tuns iarba,biciclete,etc.Ca in orice bazar turcesc dulciurile,ceaiul si cafeaua au fost la inaltime.Patiserii cu mii de feluri de dulciuri si celebrii covrigi su susan.






Moscheea Aziziye









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu