vineri, 8 decembrie 2023

Turcia-Tara celor doua continente (3)

  Etapa 3
Bergama-Samurlu-Menemen-Izmir-Menderes-Seferihisar-Tepecik
          Distanta - 184 km
 
 Am plecat din orasul Bergama cu gandul sa ajungem si sa vizitam Cetatea Antica Efes,dupa care sa ne gasim un loc off camping la malul marii,pentru ca a doua zi sa vizitam orasul Izmir.
         Dupa doua ore de mers pe soselele impecabile ale Turciei am ajuns pe, o caldura infernala la Efes.Am gasit un loc de parcare pe langa ruine deoarece in parcarea amenajata nu aveai loc sa arunci un ac.Am platit pentru doua bilete 800 de lire turcesti intrarea in site-ul arheologic.
         Cine nu a auzit de Efes? Orasul antic a fost intemeiat in secolul XI,inainte de Hristos de catre colonisti greci(ionieni),devenind in scurt timp o asezare foarte dezvoltata din punct de vedere economic.







De-a lungul istoriei a fost ocupat de persani,macedoneni si de romani,fiecare aducand inbunatatiri acestei cetati.




Am plecat spre malul Marii Egee,unde am gasit un loc off camping unde am innoptat in zgomotul valurilor marii.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu