vineri, 15 decembrie 2023

Pamukkale-Turcia Terasele de travertin,Orasul antic Hierapolis si Piscina Cleopatrei

        Astazi zi de relache maxim.
       Odihna dar odihna activa.Urmeaza sa vizitam obiectivele turistice ale localitatii Pamukkale.Ne-am propus sa le vizitam in ordine cronologica.Adica,prima oara vom urca terasele de travertin,Piscina Cleopatrei si ultima sa fie intinsa fosta cetate antica Hierapolis.
       Cum spuneam in cealalta postare ne-am cazat la Manzara Camping care se afla chiar in Pamukkale foarte aproape de teraseele din centru si de intrarea in obiectiv.
       Distanta de cateva sute de metri am facut-o la pas,am zabovit si la o cafea pe care am servit-o intr-un cadru idilic.Pe malul unui laculet populat cu ratuste si gaste care intretineau atmosfera.Dupa ce am servit o cafea turceasca de la "mama ei",ne-am indreptat catre intrarea spre travertine.Am platit 800 de lire pentru doua persoane,aceasta suma reprezentand intrarea la travertine,cat si vizitarea vechiului oras antic Hierapolis.Am intrat si in incinta complexului unde este si Piscina Cleopatrei,dar daca doreai sa faci baie,trebuia platita o alta suma de bani.





Cu toate ca am plecat dis de dimineata,caldura incepuse sa-si spuna cuvantul,asa ca tot urcusul pana in varful dealului ne-am si bronzat.Era sa uit sa spun ca de la un anumit loc unde se intra efectiv pe travertinele albe se merge descult. Asa ca am bagat papucii mei cat si ai sotiei in rucsac si am inceput sa exploram "zapada" din luna iulie.
Si uite asa,in picioarele goale,am urcat si-am tot urcat,am pozat cat s-a putut acele minunatii,fiecare dintre noi savurand fiecare balta de apa,fiecare treapta de calcar pe care paseam.Si iata-ne dupa un urcus moderat si la finalul treptelor de travertin.Ne-am incaltat si am cautat in aceea multime de oameni,un loc la umbra,unde am servit o racoritoare.
Dupa aceasta pauza binefacatoare ne-am indreptat spre intrarea complexului unde se afla piscina.Ce pot spune este faptul ca "bazinul" Cleopatrei este frumos realizat,inconjurat de multi arbori,in special leandri si plin de imitatii de sculpturi grecesti.






De aici ne-am continuat turul spre ruinele Hierapolisului,care incepe imediat de langa piscina antica.Aici sus de tot pe o suprafata mare, se afla antica asezare fondata de un rege al Pergamului,care s-a dezvoltat infloritor in jurul izvoarelor termale din zona.
Urmam cateva indicatoare ce ne duc pe un loc plan,drumul trecand pe langa fragmente de basoreliefuri si coloane.Fiind un pasionat de istorie am suportat cu mult stoicism caldura arzatoare a soarelui printre ruinele antice.








La sfarsitul zilei am coborat in camping unde dupa o zi plina de soare si caldura ne-am desfatat cu o bere brumata bauta in racoroasa apa a piscinei

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu