miercuri, 13 decembrie 2023

Turcia-Tara celor doua continente (4)

        Etapa 4
       Gumuldur-Ruinele Cetatii antice Milet-Sazli-Germencik-Aydin-Denizli-Pamukkale
       Distanta 334 km
    Am plecat din campingul Hipo Camp,amplasat pe malul marii,unde am platit pentru doua persoane 800 de lire turcesti,incluzand electricitate,toaleta.dusuri,catre prima noastra oprire-fosta cetate antica Milet.Soseaua de la Sazli,unde am facut dreapta pentru a merge la cetate, serpuieste intr-o campie aproape plana,acoperita cu diferite culturi agricole,pe langa raul Menderes(in greaca Meandros).Am oprit in parcarea site-ului arheologic in acompaniamentul insectelor care zumzaiau din cauza caldurii aproape sufocante.
      Am platit 100 de lire de persoana,suma ce reprezinta intrarea la ruine cat si la muzeul care se afla in apropiere.In antichitate Miletul era un important port la Marea Egee,in apropierea locului in care raul Meandros se varsa in mare.Acum probabil din cauza aluviunilor aduse de rau locul s-a colmatat iar ruinile sunt la aproximativ 10 km de tarm.
      Cel mai important edificiu turistic pe care il observi este Teatrul Antic vizibil din toate partile,construit in timpul Imperiului Roman de catre Imparatul Traian,prin extinderea teatrului grecesc.
       Este arhicunoscut faptul ca aici s-a nascut unul din cei mai mari intelepti ai lumii antice-Thales.Miletul a mai fost faimos si prin faptul ca a infiintat mai multe colonii-cetati,mai ales pe coasta Marii Negre.Acesea au fost Histria si Tomisul actualul oras Constanta).












Am vizitat si muzeul care se afla la cateva sute de metri de site-ul istoric unde am vazut lucruri interesante si ne-am imbunatatit cunostintele istorice









De aici pe o caldura de nedescris am plecat incet,incet spre ultimul obiectiv pe ziua de astazi: Pamukkale!Ne-am campat la Manzara Camping,unde am platit pentru doua zile 1300 de lire,cu grupuri sanitare,energie electrica si piscina







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu