duminică, 22 iulie 2018

De prin Bulgaria si Grecia...adunate! (1)

          Abia ajuns pe meleaguri natale,incep o noua serie de postari pentru a impartasi informatii si impresii din frumoasa vacanta petrecuta prin Bulgaria si Grecia!
          A fost o vacanta scurta,doar 10 zile, dar plina din punct de vedere turistic,cu locuri si peisaje vizitate si observate de-a lungul celor peste 2100 km rulati in regim de croaziera!
          Am plecat miercuri 4 iulie,din Bucuresti.pe o vreme calduroasa cu destinatia Kavala-Grecia,Camping Batis,cu dorinta de a ne deconecta de grijile cotidiene si a vizita locuri noi.
          Traseul urmat pana in Kavala a fost cu mici devieri urmatorul:
Bucuresti-Giurgiu-(Bulgaria)Ruse-Basarbovo-Dve Moghili-Veliko Tarnovo-Gabrovo-Kazanlak-Stara Zagora-Haskovo-Momcilgrad-(Grecia)-Makaza-Komotini-Xanthi-Kavala,cu punctul terminus-Camping Batis,pozitionat pe malul Marii Egee.
          Dupa o mica asteptare la frontiera romano-bulgara si achizitionarea vignetei,am tinut cap compas spre localitatea Basarbovo pentru vizitarea Manastirii Basarbovo,locul unde a trait Sf Dimitrie Basarbov,ocrotitorul Bucurestiului.



Am plecat mai repede decat ne programasem sederea deoarece a inceput sa ploua.Ploaia ne-a urmarit pana aproape de granita cu Grecia,nepermitandu-ne sa vizitam:
                -Pestera Orlova Chuka
                -Obiectivele turistice din Veliko Tarnovo
                -Pestera Bacho Kiro de langa Drianovo
                -Zona Pasului Shipka
          Aproape de granita cu Grecia,norii s-au rasfirat,lasandu-i in urma,soarele facandu-si tardiv aparitia in prag de seara.Am intrat in Grecia prin punctul de trecere a frontierei Makaza,unde am stat aproximativ 15 minute pentru verificarea actelorDe la Komotini,am intrat pe Autostrada A2(Egnatia Odos),de unde am iesit aproape de Kavala,unde am platit doar 1,90 euro,parca.In jurul orelor 22:00,am ajuns in Camping Batis,fiind asteptati de familia Tarcinschi,Flori si Iulian,depanand amintiri la un pahar de coniac.



           Primele 2 zile au fost alocate pentru plaja si vizitarea orasului Kavala.
            Prima impresie despre asezare?Pur si simplu frumoasa.O mare superba si cristalina care ii uda tarmurile,portul ticsit cu mici ambarcatiuni pescaresti,oameni amabili,oameni care stau la umbra balcoanelor la taclale.Am urcat la vechea cetate pe niste stradute mici,inguste si in panta,cladiri atipice ridicate pe un mic colt de pamant,folosit la maxim,franturi de mare dupa fiecare colt de cladire si multe,muuuulte scutere care roiesc ca albinele.A, era sa uit: foarte multe taverne,puse prin toate ungherele.








   
        Cetatea sau Castelul Bizantin,Vechiul Apeduct Kamares,Imaretul,Biserica Agios Nicolaos si multe alte obiective interesante asteapta sa fie descoperite.




Orasul Kavala,vazut de sus de pe zidurile vechii cetati

Biserica Agios Nicolaos

Vechiul apeduct Kamares

Imaretul,care in prezent este un luxos hotel

In Kavala,gasiti multe terase cu mancare traditionala greaca,cafenele cochete si discrete pe stradutele laturalnice pietonale.Seara merita sa va plimbati pe marginea portului si sa faceti foto asupra vechii cetati.


Gyros-ul grecesc



Am plecat si la Salonic,unde am vizitat majoritatea obiectivelor turistice,plus ca am facut o plimbare tematica cu un vaporas


 Turnul Alb din Salonic
 Intrarea in Agia Sofia-Salonic

 Piata Aristotel

 Arcul lui Galeriu
 Rotonda


            Dupa 7 zile de vizitat nordul Greciei,am plecat multumiti,spre casa,prin tara vecina,Bulgaria,pe malul Marii Negre.Voi scrie alte articole despre vizitarea Bulgariei.
              Ca o concluzie,pot spune ca Marea Egee,si implicit Grecia,isi merita toata truda si toti km parcursi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu