miercuri, 18 iulie 2018

Bulgaria-Gradina Botanica si Castelul Balcik (1)

           Pe drumul de intoarcere din Grecia,am ales ruta pe litoralul bulgaresc al Marii Negre(Burgas-Varna-Kavarna-Balcic(Balchik)-Durankulak).Nu ne-a parut rau de kilometrii rulati in plus,deoarece doream de mult timp sa vizitam principalele obiective turistice din zona:
          Nesabarul,Balcikul ,Cetatea de la Cap Kaliakra si ferma de midii de la Dalboka.Intrucat din motive obiective,am "ratat" Vechiul oras Nesabar(ne-a prins noaptea in zona si nu ne mai permiteam o zi intarziere) si Ferma de midii de la Dalboka(o ploaie ca in Balada Mesterului Manole,cu spume,siroaie si mii de fulgere),mai ramasesera doar doua obiective de vizitat: Castelul Reginei Maria de la Balcik si Ruinile Cetatii de la Cap Kaliakra.
          Promitandu-ne ca la urmatoarea incursiune turistica in zona sa vizitam si celelalte puncte turistice,ne-am multumit temporar cu vizitarea celor de mai sus expuse.
          Dupa o noapte de dormit off camping,intr-o parcare laturalnica in Kavarna,iata-ne ajunsi in localitatea Balcik,dornici sa vizitam castelul si gradina botanica adiacenta.Dar surpriza,parcarile din zona pline ochi,nepermitandu-ne parcarea atelajului.
          Dupa cateva discutii in familie,am cautat pe google un camping,acesta fiind St.Gheorghe(Sveti Ghiorghi),aflat pe un drum secundar la o distanta de aproximativ 15 km.
Am ajuns in camping,am platit 35 de leva(voi povesti mai pe latg despre acest camping intr-o viitoare postare),am decuplat rulota,am calat-o si repede spre castel.
          Am ajuns la castel,si intr-un sfarsit am gasit un loc de parcare,iar dupa ce am platit pentru fiecare ora de parcare,2 leva(in total au fost 8 leva),am purces la vizitarea fostului domeniu regal.
          Am platit pentru fiecare persoana,parca 16 leva,deci 32 leva in total,de la doua case de bilete alaturate,una pentru gradina botanica,iar cealalta pentru castel.
           Pana la intrarea in gradina botanica,zona este impanzita cu magazinute si tarabute cu "milioane" de suveniruri si  cateva restaurante care la loc de cinste au meniuri in limba romana,iar cei care te servesc vorbesc o romana aproape perfecta.



          Din punctul meu de vedere isi merita toti banii acest mic loc minunat,multe flori,trandafiri si alte "rude" de-ale lor cu diferite culori si miresme.Din pliantele primite ,am aflat ca gradina botanica a fost infiintata in anul 1955 de catre Daki Yordanov,rector al Universitatii din Sofia





Dupa ce ne-am plimbat printre trandafiri,irisi,nuferi,bujori si alte plante,am ajuns la o sera foarte inalta in care se aflau o sumedenie de cactusi.De la cactusi mici plantati in mici ghivecele de lut,pana la cactusi care aproape atingeau tavanul serei,avand diferite forme aproape bizare.









Un obiectiv care merita vizitat de cei care ajung prin aceste locuri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu