miercuri, 1 iunie 2016

Ruinile Castrului Roman Arutela-Calimanesti,judetul Valcea

          Dupa vizitarea Manastirii Cozia,din DN.7,am facut dreapta pentru a merge la Manastirea Turnu,si imediat dupa traversarea barajului peste Olt,am observat pe partea dreapta niste ruine,fara nici-un fel de panou turistic explicativ.Am parcat atelajul intr-un loc propice,intr-o alveola ce desparte soseaua in doua directii:una spre Manastirea Turnu,iar cealalta directie pe centura orasului Calimanesti,nu departe de acest loc,plecand sa vizitam aceste ruine.De sus din sosea se dezvolta o poteca,care coboara foarte abrupt spre locatie.Sotia s-a lasat pagubasa,oprindu-se langa sosea,interpelandu-ma cu expresia"Iar ai vazut niste ziduri,iar te opresti sa vezi ce sunt cu ele".Am 'tras'frana de mana si am coborat incet spre ruine.Cu ajutorul unui panou ce se afla imediat la intrarea in perimetrul propriuzis si cu ajutorul net-ului am aflat cate ceva despre acest castru roman.
         Complexul fortificat Arutela apare pentru prima data mentionat in timpul imparatului Hadrian.Constructia a fost facuta de catre un detasament de arcasi sirieni,in anul 138,din ordinul lui Titus Flavius Constans,guvernator  militar al provinciei Dacia Inferior,langa o asezare dacica,care si-a prelungit existenta sub stapanirea romana.
        Castrul Arutela a facut parte din linia de fortificatii numita Limesul Alutanus(Granita de pe Olt)un fel de Linia Maginot la scara redusa,stabilita pe valea Oltului.Pe langa rolul de avanpost militar,castrul a jucat si rolul de vama.Castrul Arutela a fost parasit in secolul al III-lea,dupa  ce Oltul s-a revarsat din cauza precipitatiilor cazute,ce a distrus mare parte din avanpostul militar.











         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu