miercuri, 8 iulie 2015

Crucea Caraiman-Muntii Bucegi

Dupa frumoasa excursie la Cabana Omu,am hotarat ca trebuie sa facem o excursie si la Crucea Caraiman,monument pe care multi dintre noi,l-au observat cand trec prin orasul Busteni.
Noi tot din Padina am plecat spre Crucea Caraiman.
Cum am iesit din cladirea telecabinei Pestera-Babele,este indicator spre Cabana Babele cat si spre Monumentul natural Babele.Aici pe Platoul Bucegilor la aproximativ 2200 m altitudine,vantul bate in permanenta fiind o zona de "gol alpin",zona este saraca in vegetatie,predominand jnepenii pitici si florile de munte(gentiana,floarea de colt,violeta,brandusa de munte,etc).
Factorii naturali(vantul,ploile si zapezile)de-a lungul timpului,au "lucrat" formatiunile geologice,pentru ca noi sa avem in fata,minunatiile prezente ale muntelui-Babele si Sfinxul.


Cabana Babele-2200m






Vremea a fost noroasa cu vant puternic,din aceasta cauza am considerat ca nu ar trebui sa mergem pana la cruce,deoarece nu puteam observa panorama care se deschidea asupra Vaii Prahovei,in cazul in care cerul era senin.Dar totusi am sperat ca pana la punctul terminus cerul se va degaja de nori ,iar ceata se va ridica.
In fine,am plecat spre cruce pe marcajul turistic "cruce rosie",care in principiu este un traseu usor,de platou(chiar daca eu am facut o sumedenie de pauze),de aproximativ 1,30-2 ore pentru cei care nu sunt pregatiti fizic 100 %.Traseul este bine semnalizat  cu informatii de orientare.



Orasul Busteni vazut de sus



Poteca spre Crucea Caraiman



Dupa aproximativ 2 ore,prin ceata care era din ce in ce mai deasa,la un moment dat am observat frumosul monument






Cateva cuvinte despre acest impresionant monument:
A fost construit intre anii 1926-1928,pe Muntele Caraiman,la 2291 m altitudine,pentru a cinsti memoria Eroilor neamului cazuti in Primul Razboi Mondial.Denumirea oficiala este de Crucea Eroilor Neamului,dar popular este numit Crucea de pe Caraiman.
Crucea a fost inaltata la initiativa Reginei Maria si a Regelui Ferdinand I al Romaniei cu scopul de a fi vazuta de la o distanta cat mai mare.
Crucea este unica in lume atat prin altitudinea unde a fost construita cat si prin dimensiunile acesteia:
Crucea propriuzisa are o inaltine de 28 m si 2 brate de cate 7m fiecare.Aceasta este montata pe un soclu din beton armat ,inalt de 7.5 metri.












De la acest impresionant monument am plecat mahnit inapoi spre Cabana Babele,ca nu am putut observa din cauza cetii,panorama care se deschide din haul muntilor spre Valea Prahovei..Dar natura a compensat cu aparitia unor minunate flori de munte pe marginea potecii.








De la Babele,am coborat pe Piciorul Babelor spre Pestera si Padina.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu