vineri, 26 iulie 2019

Prin fosta Yugoslavie a Maresalului Tito(5)

Etapa 4
    Kulen Vakuf-Bihac-Prnzavor-(Hr)Licko- Petrovo Selo-Prijebog-Plitvicka Jezera-Rudanovac-Korenica-Bjelopolje-Gracac-Skradin-Lozovac
    -km parcursi 257
    -starea drumului buna in Bosnia,foarte buna in Croatia
    A doua zi,s-au cam resimtit "randurile"oferite de catre draguta gazda din Camp Buk,care ne-a gratulat ca suntem primii romani care le trece pragul,ocazie cu care le multumim pentru atentia acordata.Din acel moment,am fost cuceriti de catre oamenii din Bosnia(nu neaparat de "randurile de rachie"oferite ci de sinceritatea gesturilor facute.
    Sa revenim la subiectul postarii..Dupa o cafea strasnica,pentru revigorarea interiorului, ne-am pus in miscare pentru vizitarea cascadei. Strbacki Buk este regina Parcului National Una,pacat ca drumul care face legatura este forestier cu multe gropi si denivelari.Dar pentru cine doreste vizitarea acestor minuni ale naturii,se accepta.Raul Una insoteste "amaratul" de drum pana la punctul terminus:Parcarea.
     De aici per-pedes pentru cateva zeci de metri,pana la poarta de acces in parc.Platim 14 Marci Convertibile Bosniace si pasim in taramul de basm,oferit cu generozitate de natura si ajutat de oameni buni si mandri.Pasim pe puntile de lemn care ne conduc spre cascada.
      Strbacki Buk se distinge de celelalte mici cascade prin inaltimea sa de aproximativ 25 de metri si de zgomotul grav pe care miile de fire de apa cad pe travertinul alb din zona.




      Deoarece timpul ne presa,ne-am intors in camping,am legat rulota,ne-am luat la revedere de la generoasele noastre gazde,si gata de drum spre Lacurile Plitvice din Croatia.Spre seara trebuia sa ajungem in localitatea Lozovac din Croatia,punctul final al acestei zile.
       Distanta pana la lacuri de aproximativ 90 de km am parcurs-o fara mari probleme.Am parcat atelajul in parcarea de la intrarea1,unde am platit pentru atelaj,10 euro.
       Am trecut pasarela peste sosea si ne-am prezentat la punctul de taxare pentru intrarea in Parcul National Plitvice Jezero.Am platit cu cardul echivalentul a 500 de kuna croate,alegand traseul nr3,incluzand in suma platita plimbarea cu vaporasul si autobuzul-trenulet(Titicar pe limba noastra).
       De cum am intrat,am observat ca natura nu se joaca cand doreste sa faureasca ceva,care sa uimeasca oamenii.Alte locuri,alta capodopera,care incanta ochii si sufletul.Am inaintat cu greu pe aleile care inconjoara parcul,facand slalom prin multimea de chinezi,multi si galagiosi.
       Am fost uimiti de frumusetile naturii,dar nu vreau sa fiu rautacios,dar parca Cascada Strbacki din Bosnia era mai frumoasa.Probabil ca nu era asa de aglomerata,probabil ca nu era asa de excesiv de cunoscuta.Pana la proba contrarie,sunt de acord sa primesc eventualele critici din partea oricui.
Vizita a durat aproximativ 5 ore cu tot cu vaporasul si autobuzul trenulet,care ne-a readus aproape de Intrarea 1(Ulaz 1,in croata).Loc frumos,panorama deosebita,dar raman la parerea mea:Strbacki Buk,ramane "Numero uno".Fara suparare.




        Repede in atelaj si "talpa" pana la Lozovac,unde a doua zi urma sa vizitam Parcul National Krka.Am ajuns in Camping Krka,ne-am campat si.......bere rece.
        Pe data viitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu