vineri, 26 iulie 2019

Prin fosta Yugoslavie a Maresalului Tito(4)

Etapa3
Sarajevo-Visoko-Jehovina-Jajce-Kulen Vakuf
      -km parcursi 359
      -starea drumului -buna(cu exceptia a 18 km intre localitatile Malo Ocijevo si Kulen Vakuf care sunt in curs de modernizare)
      Dupa vizitarea orasului Sarajevo,dis de dimineata ne-am continuat vacanta prin frumoasa si impresionanta Bosnie,in directia orasului Jajce,iar punct final al acetei etape fiind Kulen Vakuf,poarta de intrare in Parcul National Una,cu faimoasa cascada Strbacki Buk.Bosnia,fiind o tara preponderent montana(cam 90% din suprafata),ne-a tinut atenti si interesati,fapt pentru care distanta si timpul pana la Jajce(se citeste Iaite),au trecut pe neobservate.
      Am oprit intr-o parcare foarte aproape de cascada,iar zgomotul asurzitor al acesteia ne acompania pasii.Inarmati cu aparatele de fotografiat,am imortalizat cascada din toate unghiurile posibile.Cascada are o inaltime de aproximativ 20 metri ,formata pe raul Pliva care se varsa langa cascada in raul Vrbas.

   
Am plecat spre alt obiectiv turistic din zona,Morile de apa de pe raul Pliva,situate la cativa km distanta de cascada


In sfarsit ne hotaram sa plecam si urmam itinerariul stabilit spre Parcul National Una.Aproape de finalul zilei,pe drumuri sinuoase si serpuite,ajungem aproape de locatia terminus a zilei-Kulen Vakuf.Daca pana aici soselele pe care am circulat au fost bune,cu aproximativ 20 de km pana in camping Buk,am avut parte de un drum putin deranjant.Drumul R 408,intre Malo Ocijevo si Kulen,era in reparatii.asa ca "lin si mai mult pe loc",am parcurs acest ultimi km in aproape o ora.
Daca pana atunci auto si rulota sticleau de curate,la sfarsitul acestei portiuni,praful devenise stapanul lor.Cum nimic nu este perfect in aceasta lume,supararea drumului parcurs,a trecut cand am vazut situarea campingului Buk,situat langa raul Una,de-o culoare aproape ireala.In razele soarelui,culoarea apei se schimba din albastru in turcoaz.Aici am cunoscut adevarata simplitate si bunatatea bosniacilor.Voi reveni asupra acestui aspect in alta postare mai amanuntita.
     Ne-am ales un loc de campare in camping pe malul Unei,langa o autorulota din Germania.
am scos scaunele , si am ascultat murmurul raului Una la o bere rece si brumata scoasa din frigiderul rulotei.
   


        Am inchis ziua cu o cina la restaurantul campingului,udata cu mai multe randuri de "rachie"din partea proprietarului(buna taria dar nu am reusit sa aflu din ce era facuta,nici patronul nu era "meserias" in engleza nici eu "profesor" in sarbo-croata!
        A doua zi va urma sa vizitam Cascada Strbacki.
          Pe curand!!!
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu