sâmbătă, 20 iulie 2019

Prin fosta Yugoslavie a Maresalului Tito (1)

        Dupa cum spune si titlul postarii,anul acesta,am vizitat 4 tari care in trecut au format Yugoslavia.Am strabatut un traseu de 3019 km,rotile autoturismului si ale rulotei,invartindu-se prin Serbia,Bosnia-Hertegovina,Croatia,Muntenegru.
        La inceput,rezervat,deoarece nu posedam foarte multe informatii asupra tarilor din fostul spatiu ex iugoslav,dar cu cat inaintam incet,incet,peisajele montane parca "rupte din rai",ce ne bucurau ochii,ne incurajau sa spunem,ca nu am gresit in alegerea acestui traseu.
        Am iesit din Romania pe la Calafat,trecand Dunarea pe noul pod "Noua Europa",ce ne leaga de vecinii si prietenii nostri"balgarski",unde bineinteles au sarit din buzunar 6 euro(12 leva),taxa de pod si vigneta de 15 leva pe o saptamana,care am platit-o cu cardul.Nu s-a meritat cheltuiala pentru cei aproximativ 60 de km parcursi pana la vama sarbeasca de la Vrska Cuka,langa Zaicear.
        Dupa un control sumar asupra rulotei,"cuscrii" sarbi ne-au dat verde.
        A urmat traseul: Zaiecear-Paracin-putin pe A1 unde am platit cam 2 euro-Kragujevac-Cacak-Uzice-Mokra Gora.Am vizitat celebra mocanita Sarganska Osimca{osimca vine de osem care in limba sarba inseamna 8)
 Podul Noua Europa peste Dunare





Gara turistica din Mokra Gora-Serbia

        Langa gara la aproximativ 2-3 km se afla celebrul oras de lemn al lui Kusturita,dar fiind tarziu,era inchis,urmand sa-l vizitam cu proxima ocazie(Drvengrad)Am dormit in parcarea garii,iar dimineata am plecat spre orasul Visegrad din Bosnia-Hertegovina.
        Din Mokra Gora pana la granita cu Bosnia sunt foarte putini km.A urmat controlul vamal,efectuat in cateva minute si intrarea in Bosnia.
         Deodata au inceput sa apara munti ceva mai stancosi decat in Serbia si surpriza pentru noi,moschei si minarete,alta lume.Am ajuns repede la podul de peste raul Drina.Podul Mehmet Pasa Sokolovita o capodopera arhitectonica a anilor 1575.



 Podul Mehmet Pase Sokolovita Visegrad-Bosnia-Hertegovina

          Am impartit aceasta vacanta in 7 etape,urmand sa scriu detaliat in alte postari,etapele,obiectivele turistice,campingurile in care am stat si impresiile noastreAm vizitat Sarajevo,Jajce si Kulen Vakuf din Bosnia,Plitvica Jezera,Parcul Natural Krka,Zablijak din Croatia,am reintrat in Bosnia unde am vizitat orasul Mostar si Manastirea Dervish de la Blagaj.
           Intrand in Muntenegru,am vizitat Parcul National Durmitor si podul peste raul Tara.De aici Serbia,Bulgaria si Romania.

Tunelul Sperantei(Tunel Spasa)-Sarajevo

    Podul Latin(Latinska Cuprija)-Sarajevo


      Cascada Jajce(Plivski Vodopad)-Jajce-Bosnia-Hertegovina

     Cascada Strbacki(Strbacki Buk)-Kulen Vakuf-Bosnia-Hertegovina


Lacurile Plitvice(Plitvice Jezera)-Croatia

Parcul National Krka-Cascada Skradinski-Croatia

Cascada Kravita-Bosnia-Hertegovina

Podul Vechi(stari Most)-Mostar Bosnia-Hertegovina

Parcul National Durmitor-Muntenegru

Podul peste Tara-Djurdjeviva-Muntenegru
Concluzie:
       -3019 km parcursi
       -5 tari vizitate(Bulgaria,Serbia,Bosnia-Hertegovina,Croatia,Muntenegru)
       -292 litri motorina consumati
       -aproximativ 1500 de euro cheltuieli

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu