vineri, 26 iulie 2019

Prin fosta Yugoslavie a Marasalului Tito-Bosnia-Hertegovina (3)

Etapa 2
Mokra Gora-Kotroman-(BiH) Donje Vardiste-Visegrad-Ustipraca-Gorazde-Sarajevo
   -km parcursi 181
   -starea generala a drumului -buna
  In jurul orelor 08:00 ne-am pus in miscare atelajul spre Bosnia-Hertegovina,mai precis orasul Sarajevo.Granita dintre Serbia si Bosnia,am trecut-o relativ repede,verificarea actelor si a rulotei a decurs rapid,cam 10 minute,si de aici Doamne ajuta.
     Daca Serbia ne era cunoscuta,pasul facut in Bosnia a fost ca un pas in intuneric.Am trecut granita,daca pot spune asa,cu teama trecutului nu prea indepartat din cauza razboiului inter iugoslav,dar cu cat inaintam in tinutul Bosniei,m-am bucurat ca am facut aceasta alegere.
      Nu dupa mult timp am ajuns in localitatea Visegrad,iar dupa ce am trecut prin cateva strazi inguste si ambilicate,locul s-a deschis larg,aparandu-ne in fata ochiului frumosul pod peste Drina.
      Am oprit masina intr-o parcare situata langa pod si repede la ...fotografii.


       Podul peste Drina-Most Mehmet Pase Sokolovica-Visegrad


         Un instantaneu luat de pe pod spre orasul Visegrad
      
        Most Mehmed -pase Sokolovica( se citeste Sokolovita)-Podul peste Drina,caci asa se numeste oficial,este o bijuterie arhitectonica executata prin anii 1577.Podul a fost evocat de catre scriitorul iugoslav Ivo Andric,in romanul istoric Na Drini Cuprija (Podul de pe Drina).
         Dupa fotografiile facute,am incercat sa nu mai lungim sederea noastra,plecand spre Sarajevo,mai bine zis spre localitatea Ilidza,Camping Oaza.
     Defileul apei Drina cea frumoasa ne-a insotit pana aproape de Gorazde,unde noi am facut dreapta,dscoperind pe acest drum munti si vai care mi-au facut bine ochiului,plus nenumarate tuneluri (in jur de 20).Incet,incet,dupa o curba mai deschisa,de pe creasta unui deal mai inalt,apare orasul Sarajevo situat jos de tot in vale.
      Trecem prin Sarajevo de la est la vest,iar dupa instructiunile date de Ioana(gps-ul),dupa vreo 10 miute ajungem,in localitatea Ilidza(o suburbie a orasului Sarajevo),unde ne stabilim pentru 3 zile"cartierul general) in Camping Oaza.
       Ne campam,lasam rulota si repede inSarajevo supranumit multi ani,"Ierusalimul Europei",pentru o vizita prelungita a acestuia.Eu sa vizitez obectivele turistice,iar sotia "sopingaeala" prin multimea de dughene si bazaruri.

Porumbei in Piata Sebilij

Latinska Cuprija-Podul Latin.Locul unde a fost asasinat mostenitorul Coroanei Austro-Ungare,printul Franz Ferdinand

    Principalul punct de atractie in Sarajevo,este centrul religios si istoric,grupat in jurul unei strazi pietonale Bascarsija,un fel de Lipscani,dar cu moschei ,catedrale crestine si bineinteles multitudinea de magazine,magazinute si bazaruri.

 Catedrala

Piata Sebilij

Bazaruri si terase

      ,Suveniruri
        
     Partea aceasta a orasului,are un aer oriental cu strazi inguste si aglomerate,iar din timp in timp se aud chemarile mujezinilor la rugaciune.Dupa ceva timp, o ploaie mocaneasca ne-a intrerupt placuta vizita.Am tot sperat ca vremea se va indrepta,am incercat sa tragem de timp la o cafea si nu la o cafea obisnuita ,ci la o cafea bosniaca(bosanska cafee) si la o cina mai "sanatoasa",dar degeaba.Ploaia nu mai contenea,asa ca repejor printre picaturile de ploaie,ne-am dus spre autoturism si am plecat in camping.

 Cafea bosniaca cu zahar cubic si rahat
O mancare buna,multa si ieftina
     
Voi reveni cu postari detaliate despre obiectivele turistice pe care le-am vazut.
           Cu bine!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu