duminică, 13 septembrie 2015

Clisura Dunarii-Banatska Klisura,pe partea sarbeasca

Daca in alta postare de pe blog am scris numai de Cetatea Golubac(care se afla pe clisura),acum doresc sa exprim cateva impresii numai despre locatia propriuzisa.
In drum spre Belgrad,am dorit sa vizitam Clisura Dunarii de pe partea sarba.
Sa pot descoperi Clisura,am facut un drum mai lung,daca pot spune asa,venind prin Bulgaria,adica prin Ruse-Plevna(Pleven)-Montana-Belogradchik-Vidin-Bregovo,am intrat in Serbia pe la Negotin-Kladovo.
De-a lungul Defieul Dunarii,intre localitatile Novi Sip-Tekija-Donji Milanovac-Golubac-Veliko Gradiste,soseaua serpuieste pe langa fluviu,strabatand viaducte suspendate si aproximativ 20 de tuneluri.
Desi drumul mi s-a parut mai ingust decat o sosea normala,starea acestuia este foarte buna,iar traficul este aproape inexistent(daca am vazut cateva masini Yugo,care aratau vai de mama lor,cat de vechi erau).
Panorama este deosebita,soseaua urcand si coborand ,iar pe margine sunt foarte multe parcari,in punctele de belvedere,unde poti sa "surprinzi" cu vederea imaginea deosebita a muntilor si fluviului laolalta.



Barajul Portile de Fier I,vazut de pe partea sarba


Peste apa,tara mea,Romania


Golful Orsova


Un slep in zona Cazanelor Mici,iar in fundal Manastirea Mraconia

 


Cazanele Mici

Dunarea este frumoasa si majestuoasa indiferent de pe ce mal o vezi,dar Romania vazuta de sus ,de pe soseaua sarba,are asa ceva ce nu pot sa redau in cuvinte.Ai impresia ca esti foarte aproape,dar in acelasi timp ca nu poti ajunge asa cum vrei tu,din cauza latimii fluviului.Imediat mi-a venit in minte,la cei care inainte de 1989,in vremurile terorii comuniste,si-au riscat vietile in drumul lor spre libertate,traversand fluviul inot in noptile fara luna plina pentru a nu fi impuscati de catre granicerii romani.Pentru cei care vor sa circule pe clisura,ii informez ca trebuie sa aiba rezervoarele pline cu combustibil,deoarece,statie de alimentare cu carburanti este numai in oraselul Golubac.










Sper ca v-am convins ca locurile prezentate merita tot efortul.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu