vineri, 7 august 2015

Dealul cu Melci-Comuna Vidra,judetul Alba

In drumul nostru spre Cascada Pisoaia,am pus in planul vizitelor noastre prin zona Muntilor Apuseni,si Dealul cu Melci,o arie protejata de interes national.Dupa ce am iesit din localitatea Vidra si am intrat in satul Lunca Bisericii,am observat un indicator,pe marginea soselei.Am semnalizat regulamentar si am oprit atelajul cat mai mult pe partea dreapta sa nu incurc circulatia,care fie vorba intre noi,nu prea era.Am coborat din auto si m-am indreptam inapoi spre tablita indicatoare,dar surpriza:Spunea ceva despre ...Cascada PisoaiaSotia care se afla langa rulota tot imi facea semne,aratandu-mi un deal pe dreapta.Nu am inteles ce spunea si m-am intors s-o intreb ce doreste sa-mi spuna.Surpriza inca o data:Dealul cu pricina se afla langa masina noastra.Ce chestie:Am nimerit ca...orbu' Braila,mi-am zis in sinea mea..Cu interesul unui novice am inceput sa studiez acest deal,aflat in imediata vecinatate a soselei.
Prinse in piatra dealului,sute sau mii de cochilii de melci,care parca erau cimentate in dealul cu pricina.Fiind o persoana autodidacta am aflat ca aceste specii de melci au cam ...60-70 milioane de ani,iar pe actualul loc era fundul unei mari care ocupa aproape intreaga Europa de est-Marea Tethys.







In dreapta rulotei se afla Dealul cu Melci



Recomand acest loc pentru vizitare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu