miercuri, 15 februarie 2017

Prin orasul Luxemburg-Marele Ducat al Luxemburgului

Ma aflam in perioada sarbatorilor de iarna, in localitatea Leudelange,o localitate limitrofa orasului Luxemburg.Mi-a intrat in cap ideea de a vizita capitala Marelui Ducat,una din cele trei capitale ale Uniunii Europene,si intrucat distanta pana in oras era de aproximativ 7 km,dorind sa fac si putina miscare,am purces incet spre obiectivul meu turistic.
      Dupa aproximativ o ora de mers mai energic am intrat in oras.Ce-am putut observa prima oara? Un oras frumos,curat cu cladiri noi,dar si vechi,parcuri frumoase,locuri cu panorame deosebite si magazine extravagante scumpe.
      La ora cand am ajuns,ora 09:00,urbea inca nu se trezise,comerciantii Targului de Craciun din Piata Constitutiei,unde se afla un monumental obelisc-Le monument  du souvenir,sau popular Gella Fra(doamna de aur),de-abia deschideau micile magazinute din lemn.Dar linistea a fost tulburata de un numeros grup de turisti asiatici,foarte vioi si galagiosi,inarmati cu aparate de luat vederi,care fotografiau obeliscul din toate unghiurile posibile.
        Am vazut un oras linistit,degajat,cu oameni care se plimba pe strazi curate,unde soferii nu sunt disperati,sunt relaxati,fara mitocxania unor conducatori auto de-ai nostri.Aici nu am auzit nici-un claxon,nu am vazut depasiri neregulamentare.aici se respecta atat soferul cat si pietonul,regula observata in toate orasele occidentale.
      Asezarea este compusa din Ville Haute(Orasul de sus)si Ville Basse(orasul de jos),si s-a nascut in anul 963,pe stanca Bock,atunci cand Contele Siegfried va construi un castel si se va afla succesiv sub diferite autoritati,Burgunde,Spaniole,Franceze,Austriece,Olandeze,si in epoca celor doua razboaie mondiale,Germane.Luxemburgul va fi numit si "Gibraltar al nordului",devastat si reconstruit de peste 20 de ori.
Din Piata Constitutiei,trec pe Grand Rue spre Catedrala Notre Dame,o cladire inalta in stil gotic,si tin directia Bisericii Saint Michele , Cornisa(un drum turistic,ce inconjoara orasul de sus)si Cazematele Bock.
De aici spre Palatul ducal,pe Avenue Rosevelt,am iesit din acest frumos oras,spre punctul de unde plecasem dimineata.
Ca si concluzie:Vizitati orasul Luxemburg,aveti ce sa vedeti!






Obeliscul Gelle Fra



Catedrala Notre Dame




Ville Haute (Orasul de sus)


Biserica Saint Michele


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu