miercuri, 7 octombrie 2015

Castelul din Praga -Prazsky Hrad

Continuand traseul de la Podul Carol,am inceput sa urcam pe o alee pietonala cu scari din beton,dar efortul fizic ne-a fost rasplatit prin privelistea deosebita asupra orasului,o panorama spendida cu cladirile si cupolele bisericilor.Am ajuns in final dupa urcarea sumedeniilor de trepte care sincer credeam ca nu se mai termina,in fata castelului,unde in fata unei porti doua garzi isi fac datoria in frigul patrunzator.Castelul are in total 3 curti interioare "brodate" cu nenumarate cladiri,una mai frumoasa decat alta,nestiind la care sa te uti mai repede si la care s-o incadrezi intr-o fotografie.
Castelul din Praga este de fapt un complex arhitectonic,care include pe langa castelul in sine,Catedrala Sfantul Vitus,Palatul Rosenberg si Manastirea Sfantul George (Bazilika Svateho Jiri).In trecut a fost resedinta regilor Bohemiei si a Imparatilor Imperiului Roman de limba germana,iar in zilele noastre castelul este resedinta Presedintelui Republicii Cehe,putand fi vizitat numai in anumite zile si numai anumite incaperi.
Ce pot spune ca o concluzie este faptul ca am fost impresionat la prima vedere de maretia castelului si de celelalte cladiri care compun complexul arhitectonic,care din ce am citit a reiesit faptul ca este cel mai mare complex medieval din Europa.
Dupa ce am patruns in vasta curte interioara din fata castelului,am vazut cupola manastirii Sf.George,cat si turnurile Catedralei Sf.Vitus.
Aici se afla si Galeriile Castelului,in interiorul carora se gasesc picturi celebre ale unor renumiti pictori,Capela Sfantului Mir unde se gaseste tezaurul Catedralei Sfantul Vitus.







Intregul ansamblu arhitectonic este dupa umila mea parere ,un vast loc unde cladirile in diferitele stiluri arhitecturale ,prezinta un spectacol cred unic in Europa.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu