sâmbătă, 15 august 2015

Muzeul si casa etnografica Filip Rovin-Patrahaitesti,judetul Alba

Intr-o zi calduroasa,in jurul pranzului,am plecat din campingul din Garda de Sus pentru a vizita Cascada Bucinis sau Patrahaitesti.Am plecat cu masina pana in localitatea Arieseni,iar de aici am facut stanga,pe indicatorul spre cascada.Am circulat aproximativ 4-5 km pe un drum forestier,iar la un moment dat acesta s-a terminat,urmand sa parcurgem distanta pana la cascada de cam 2 km per-pedes.Am asigurat autoturismul si am plecat agale,incet si incarcati cu buna voie,pe o poteca lina,inconjurata de o padure de brazi.Incet incet au inceput sa se intrevada primele case din catunul Patrahaitesti.Acesta este cunoscut ca fiind printre cele mai izolate asezari din Muntii Apuseni.Este o localitate renumita pentru oamenii gospodari,si priceputi in mestesugul prelucrarii lemnului,din mainile acestora iesind adevarate opere de arta,vestitele tulnice ,ciubere,butoaie si multe alte obiecte din lemn.In drumul nostru,am trecut si vizitat Casa etnografica a taranului mestesugar,Rovin Filip,traseul spre cascada trecand prin curtea acestuia,fiind pacat sa nu-l vizitam.De cand am intrat in interiorul casei,am ramas impresionat de diversitatea lururilor ce se aflau aici.







De aici se pot cumpara obiecte artizanaledin lemn,tulnice,ciubere,donite,fluiere,pahare si butoiase,ii si costume populare.









Aici,am aflat ca in afara de sot,si sotia acestuia confectioneaza covoare si alte obiecte de port popular.Efectiv traseul spre Cascada Patrahaitesti,trece prin curtea acestor oameni.





La loc de cinste in fiecare casa de mot,Avram Iancu.


Pentru mine,a fost o experienta interesanta sa vizitez aceasta casa-muzeu,iar pentru cei care sunt in zona,sa nu exculda acest loc din vizitare.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu