duminică, 5 iulie 2015

Spre Cabana Omu-Muntii Bucegi

Aflandu-ma campat cu rulota pe platoul Padina,mai precis pe malul raului Ialomita,langa Cabana Coteanu,sotia impreuna cu fiica-mea mi-au spus ca ar dori sa mergem pana la Cabana Omu.Am dat sfoara in tara si celorlalti prieteni care se aflau si ei campati in acelasi loc,daca doresc sa "facem"o cabana Omu.Unii au zis ca doresc sa mearga pana la Cabana Babele,sa viziteze obiectivele de pe Platoul Bucegi,altii ca ar incerca si ei o Cabana Omu.S-au hotarat sa faca traseul pe jos,pe Muntele Piciorul Babelor,dar explicandu-le ca noi nu stam foarte bine cu conditia fizica si ca ar fi mult mai usor sa luam telecabina de la Pestera pana la Babele.Zis si facut si iata-ne ,cele 4 familii la coada la telecabina Pestera.In 10 minute am ajuns la statia telecabinei Babele.






Cabana Babele




Aici pe platou am vazut Babele propriuzise si Sfinxul,care numai dintr-un anumit unghi seamana cu ce stim noiDin 4 familii am ramas doar 2,pentru marea aventura spre Cabana Omu.


Monumentul natural Babele


 Maretia si frumusetea Muntilor Bucegi



Sfinxul vazut dintr-un unghi...





Sfinxul,vazut din unghiul perfect.


Dupa ce am trecut de Sfinx,am luat "ïn piept" marcajul turistic,banda galbena..
Am mers la pas,bucurandu-ne de frumusetile oferite de batranii Bucegi,cu mici urcusuri si coborasuri,pana aproape de Cabana Omu,unde este un urcus putin mai anevoios si accentuat.Durata traseului de la telecabina Babele pana la Cabana Omu este de circa 2 ore,dar noi,l-am facut in 3 ore si ceva.De la cabana se coboara putin in altitudine,de-a lungul unei platforme de relief intinsa,lasand in stanga varful Baba Mare.Aici putina pauza,ocazie cu care privim putin spre Varful Costila si releul radio-tv amplasat pe acelasi varf.








Continuam sa mergem lejer,lasand in urma Valea Jepilor,Coltii Obarsiei,Coltii Morarului si Valea Cerbului.
Deja varful Omu,incepea sa se intrezareasca.









Ultima bucata de drum deja este mult prea grea pentru mine si parca imi vine sa renunt,dar sotia si fiica-mea ma incurajeaza.Suntem foarte aproape de varf,dar nu ne incumetam sa-l facem pieptis,ci ocolim pe unde poteca este mai "dulce",chiar daca este putin mai lunga.Intre timp mai luam o pauza de odihna si arunc o privire inapoi,pe unde am venit.Panorame izbitor de frumoase care iti incanta ochiul.









Parca nu se mai sfarseste urcusul,dar inca un pic,inca putin si gata: Victorie!!!
Am ajuns!!!!! Obosit,gafaind dupa atata efort,dar fericit.Iata Cabana Omu,dupa unii 2505 m,dupa altii 2507 m altitudine.









Varful Omu



Am stat aici cam o ora.As mai fi stat si mai mult,dar norii "bateau"a ploaie si mai aveam o gramada de mers pana la rulota in Padina.
La intoarcere am luat-o pe traseul de iarna,pe langa Obarsia Ialomitei,coborand direct la statia  de telecabina Pestera.









Locul de unde izvoraste Ialomita.Aici,un firicel de apa cristalina.

La coborare ce sa zic,mai greu decat la urcare.Ma dureau unghiile de la degetele picioarelor din cauza coborarii bruste,de la "franele"puse musai ca altfel "faceam buba".









Din nou,"acasa".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu