duminică, 12 iulie 2015

Casa Memoriala Ion Creanga-Humulesti,jud.Neamt

Cine nu a auzit de Ion Creanga si de binecunoscutele povestioare: Pupaza din tei ,Capra cu trei iezi sau Amintiri din copilarie?Oare exista cineva care sa nu fi pastrat in ungherele sufletului sau,cateva fragmente din copilaria lui?
In anul 2012 prin periplul meu cu rulota prin Romania am ajuns si la Humulest,locul de bastina al scriirorului Ion Creanga sau Nica a lui Stefan a Petrei cum singur isi spunea.Acum Humulestiul este o suburbie a orasului Targu Neamt,situata pe strada cu acelasi nume ca scriitorul la numarul 8.Dupa ce am gasit cu greu un loc de parcare,am purces la vizitarea casei memoriale.Sa nu uit:Langa casa se afla si un loc care se numeste "Parcul Tematic Ion Creanga",loc un se pot vizita celebrele personaje,precum Capra si cei trei iezi,lupul,Nica,ursul pacalit de vulpe,etc.


Bojdeuca celebra


Bustul marelui scriitor



Intrarea in casa muzeu a costat 4 lei de adult si 10 lei taxa de fotografiat.
Aceasta casa a fost construita de catre bunicul scriitorului din partea tatalui,Petrea Ciubotarul,intre anii 1830-1831 si daruita fiului sau(tatal scriitorului)Stefan,care s-a casatorit in anul 1835 cu viitoarea mama,Smaranda fiica lui David Creanga din Pipirig.







Casa este simplu impodobita cu lucruri vechi taranesti,casa cu prispa,tinda si camera de locuit






Incerc sa inchei cu un citat din celebrul povestitor:

"Nu stiu altii cum sunt,dar eu cand ma gandesc la locul nasterii mele,la casa parinteasca din Humulesti,la stalpul  hornului unde lega mama o sfoara cu motocei la capat ,de crapau matele,jucandu-se cu ei.............parca-mi salta si astazi inima de bucurie".
Cei care doresc sa-si aduca aminte de copilarie,ii sfatuiesc sa se duca la Humulesti!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu